Månedsarkiv: oktober 2015

Skanderborg lll – Viby ll 5½-2½

Skanderborg startede godt i A rækken i tirsdags, da de vandt sikkert over Viby.

Holdet var stærkere på næsten alle brætter, så en stor sejr var forventet, men så nemt er det ikke. På første bræt var Morten sort og fik aldrig plads for sin brikker, i en lidt dårligere stilling tog han remis.

Banko

Først STORT tillykke til Morten og klubben, med den flotte nye hjemmeside!

Så vil jeg gerne minde om, og opfordre alle til at bakke op omkring klubbens kommende Bankospil,

lørdag 7. november – Kom nu og vind en stor and eller svinekam, til Mortens aften.

Husk at alle der kommer er med til at støtte Skanderborg skakklub.

Tag endelig familie, naboer og venner med, til et par hyggelige timer i godt selskab.

På bestyrelsens vegne

Kell

Skanderborg ll – Evans ll -3-5

Divsion 2 holdet kom i gang i går mod et stærk mandskab fra Evans i Vejle.

Vi havde 5 afbud til kampen, så vi vidst at det vil være en svær opgave. Bjarne T set kampen i gang og Kell sikret god forplejning hele dagen. Første færdig var Colin, jeg har mødte Zijad 2 gange før, som begge endt remis, denne gang  håbede jeg for lidt mere fordel i åbningen, men jeg var forsigtige og spillede og risici. Så en halv point kom på tavlen.

Kim og Christian parti var meget spændende, hvor alt kunne sket, desværre stod Kim’s kong midt på brættet og han må ned. Kristian spillede et flot parti mod Maxim, et vandvittig Siciliansk hvor Maxim spillede forkert og blev kørte over.

Vikar søges

Jeg søger en vikar til at køre Skoleskak mandag d. 26. oktober. Jeg skal en tur til Prag, og rejser hjemmefra Søndag morgen d. 25. kl. 6.oo og er væk 5 dage.

Skoleskak er mandag fra 15.15 – 17.45 og delt op i 2 lektioner. Hvi der skulle være en der er interesseret, så henvend dig til undertegnede.

Mvh. Bjarne Berring Rasmussen

Jørgen Johansen er død – 74 år gammel

Det er med stor sorg at vi i dag har fået den triste nyhed, at Jørgen Johansen er sovet stille ind efter kort tids sygdom.

Jørgen Johansen
Jørgen har været uafbrudt medlem af vores klub de seneste godt 35 år og har i den tid jeg har været tilknyttet klubben, været et uvurderligt aktiv for klubben lige til det sidste. Læs resten

Bankospil i skakklubben!

Kom og vind en and til Mortensaften, lørdan d. 7. november kl 13:00 i Sundhedscentret, Sygehusvej