Månedsarkiv: marts 2016

DM Mads på slap line

Mads gennemgår omkampe

Sjældent har klubbens kalender været mere profetisk, end da den for meget længe siden bekendtgjorde, at 29. marts skulle være “temadag”. Om hvad? Naturligvis meget nybagte danmarksmester Mads Andersen, der gennemgik et par highlights fra påskens strabadser. Kun godt 24 timer efter sidste parti mod Sune Berg, og søreme om ikke vor lokale helt beredvilligt stillede op. Starten kl. 19 blev skubbet en smule. Kell havde sørget for et glas champagne, men vist undervurderet det gode fremmøde, så ingen blev fulde den aften.

Læs resten

Danmarksmester Mads A. viser nogle partier i klubben i aften

Mads A. har netop skrevet på Facebook og tilladt mig at gengive det her:

Jeg havde tænkt mig at komme ind forbi klubben i aften, så hvis der ikke er andet planlagt, så gennemgår jeg gerne et par partier 🙂

Så kom forbi og hils på Danmarksmesteren, jeg vil tro det begynder kl. 19 +-

Mads Hansen nr. 2 i kandidatklassen

I skyggen af Mads Andersens superpræstation i landsholdsklassen spillede Mads Hansen ved DM i Svendborg også en rigtig god turnering. Han deltog i kandidatklassen og sluttede som nr.2 kun et ½ point efter vinderen Jesper Thybo fra Jetsmark. Med sejren kvalificerede Jesper Thybo sig til næste års landsholdsklasse.
Mads var meget tæt på sejren. For som resultaterne udviklede sig i løbet af mandagen, flaskede resultaterne sig således, at hvis Jesper Thybo spillede remis i sit sidste parti mod Tim Jaksland fra Hillerød ville Mads vinde kandidatklassen. Partiet lignede meget længe remis, men til slut måtte Tim Jaksland strække våben og dermed fik Jesper Thybo gevinsten og sejren i kandidatklassen.

Mads Andersen vinder DM i skak

Mads Andersen fra vandt i Svendborg efter omkamp mod Sune Berg Hansen DM i skak. Begge spillere havde efter indledende runde 6½ points, og mesterskabet skulle derfor afgøres over 2 partier hurtig skak. Her var Mads Andersen bedst og vandt med 1½ – ½.
Det var Mads´ første seniormesterskab. Han har tidligere vundet adskillige juniormesterskaber samt med 2 danske mesterskaber for hold. Mads spillede et rigtig flot turnering og efter en tam start med ½ points efter to runder, slog han til og lavede 6 points i de sidste 7 runder. Et stort tillykke til Mads med hans første, og langt fra sidste, senior DM.

Hæderstegn til Anders

På dagens delegeretmøde i Dansk Skak Union modtog Anders velfortjent hæderstegn. Stort tillykke herfra. Gad vide hvor mange fra Skanderborg der har opnået denne hæder (noget for vores historiker!)? Formand Allan giver nok snart et yderligere referat fra mødet 😉 … men det kan nævnes, her fra DM, at Mads A. i morgen kl. 13:15 spiller “omkamp/finale” om Danmarksmester titlen mod Sune Berg Hansen.

anders_haederstegn(Fotograf: Thomas Vestergaard)

DM i skak

.. er i fuld gang på Hotel Svendborg, og Mads fører Landsholdsklassen med 4½ af 6 efter en sløj start med ½ af 2. Virkelig virkelig flot vi håber han fortsætter de næste par dage.

Fra Skanderborg Skakklub deltager, foruden Mads,
Mads Hansen med 2½ af 3 i kandidatklassen
Seegert  med 2 af 3 i kandidatklassen
Colin med 1 af 2 i kort Påske gruppe,  forløb 2, gruppe 1
Jeg selv med 1 af 1 i G5 forløb 2

Jeg selv havde i begyndelsen og midtspillet et fint parti og førte med hele 3 bønder, men et forkert træk ødelagde det hele, lige indtil min modstander lavede en bug. I nedenstående stilling spillede han Se7??

Ærgerligt for min modstander, men jeg stod klart bedst tidligere så … TxS 1-0

Kristian – Jens Ove