Månedsarkiv: august 2016

Mads Hansen scorer endnu en god portion rating

Mads Hansen har i den forgangne uge spillet en god turnering i Barcelona.
Med en seedning som nr. 73 i den stærkt besatte Barcelona Open endte Mads Hansen på en fin placering som nr. 47 med 6½ point i 10 runder.
Med resultatet kan Mads Hansen sætte yderligere 24 rating points ind på kontoen og er nu et godt stykke over 2400.

Jonas lige ved og næsten

Øv, altså!

Det startede ellers perfekt, men vor ungen helt Jonas gik lidt i stå i slutningen og måtte efter bl.a. et nederlag i sidste runde nøjes med en tredjeplads til EM U12. Vinderne scorede 8/9, mens Jonas altså fik 7 – på deling med en masse andre, men med klart bedste korrektion af flokken. Flot klaret, for de østeuropæiske spillere er traditionelt meget stærkere, end deres rating indikerer.

Lidt af en bedrift, for sidste gang, at Danmark hentede en medalje ved EM var…… i 1990. Helten den gang var Peter Heine, og det er jo ikke så ringe at følge i hans fodspor. Str. 48 må man formode 🙂

Tjek referat fra www.skak.dk HER.

4 By turnering 28. september

Onsdag den 28. september deltager Skanderborg Skakklub i 4 by turnering i Silkeborg, hvor vi skal møde Herning, Viborg og Silkeborg i en alle mod alle turnering.

Vi skal stille med et hold på 16 mand.

Turneringen starter kl. 19.00 og spillestedet er “Lunden” Vestergade 74 i Silkeborg

Der spilles efter hurtig skak reglementet med 20 min. til hver spiller til hele partiet + 5 sekunder pr. træk fra træk 1.

Derfor vil jeg gerne bede dig om at melde tilbage til mig om du ønsker at deltage eller ej.

Enten på mail hydepark@jubii.dk eller på telefon 61 55 18 21 senest torsdag den 1. september 2016

Jonas til EM

skolerne vs skanderborg - 09-01-16 (2) (Medium)

Klubbens absolut største talent (undskyld, Kai!) sidder i disse timer og dage og flytter brikker i Prag. Årsagen er, at han (naturligvis) er med til EM for ungdom og ligefrem er blevet topseedet i U12-klassen med god ELO-afstand til de næste.

Indtil videre er det gået fremragende med 5/5 i sikker stil, og kun tiden vil vise, om vor unge helt kan holde tempoet. Faktisk er Jonas den eneste i hele den danske delegation, der er med i toppen af sin gruppe, og det er jo ikke så ringe endda. I sjette runde venter så armeneren Gharibyan Mamikon, der som tredjeseedet i U12 stadig ligger ca. 200 ELO efter vor unge mand.

Klik ind på Chess24 for at følge det danske holds bedrifter i de forskellige rækker. For de danske spilleres placering i de forskellige rækker plus parring med modstandere kan man bruge chess-results.

Tilmeldingen er åbnet til Skanderborg Klubmesterskab 2016.

Turneringen afvikles som en 7 runders turnering på følgende tirsdage:

13. september, 20. september, 27. september, 4. oktober, 25. oktober, 5. november og 29. november

Du kan læse mere om turneringen og tilmelde dig her http://turnering.skak.dk/TournamentActive/Details?tourId=23693

Mads Hansen napper IM titlen

Med endnu et meget fin turnering i sidste uge slog Mads Hansen tog fluer med et smæk, og klarede både at få den sidste IM norm og at komme over 2400 i rating. Dermed fuldførte han kravene til IM titlen og kan udnævnes til IM.

I Badalona sluttede Mads med 6 points i 9 runder og det var nok til en IM norm. Mads endte på en fin 8. plads i turneringen, hvor han var seedet som nr. 23. Undervejs i turneringen mødte Mads 4 GMer og 3 IMer og indkasserede et enkelt nederlag i næstsidste runde.

Stort tillykke til Mads med den nye titel!

Rasmus Svane med til ungdoms VM

Rasmus Svane deltager i disse dage i ungdoms VM, der afholdes i Bhubaneswar i Indien fra 8. august til 21. august. Der spilles 13 runder.
Efter 8 runder har 5 ½ points og ligger i top 10.
Du kan følge turneringen live her http://wjcc2016india.com/

Mads Hansen på IM norm jagt

Mads Hansen har efter sidste weekends IM norm i Tjekkiet fået blod på tanden og spiller lige nu med i en stærk turnering i Badalona i Spanien.
Mads forsætter, hvor han slap i Tjekkiet, og har ud med 4 points af 5 mulige. Han har mødt 2 IMer og 1 GMer og kan være på vej mod endnu en IM norm. I dag møder han med de hvide brikker GM Das Neelotpal (2472) fra Indien.
Turneringen kan følges herhttp://chess-results.com/tnr209008.aspx?lan=9&art=1&rd=5&turdet=YES&flag=30&wi=984