Månedsarkiv: december 2016

3. runde i 2. division

20161211_153019-small

Det skete i de dage, at der udgik befaling fra DSU’s pletvist inkompetente turneringsledelse, at Skanderborgs og Springeren Koldings raske riddere skulle mødes i ædel dyst over de ternede brætter. Tredje runde ventede, og modsat sidste runde, hvor Fredericia fik uventet let spil pga. andetholdets voldsomme åreladning opad til XtraCon og derfra til Bundesligaen, havde turneringsledelsen ikke smækket runden sammen med noget andet vigtigt. Risikoen for en sportslig korrekt match var pludselig til stede. De kan jo godt, eller var det held?

Læs resten

Spil SKAK i Ældresagens regi

Spil SKAK i Ældresagens regi, i samarbejde med Skanderborg Skakklub, første og tredje mandag i måneden. Mød op uanset om du er øvet skakspiller, mindre øvet, eller slet ikke kan spille skak, men gerne vil lære det. Der er plads til ALLE!

Se/læs mere her

En ny Magnus?

Ikke overraskende er aviser og websider pludselig blevet meget interesserede i skak. Der skrives en masse, og alle mulige pinger fra Sune Berg og Mads Andersen til Jonas og Tavs Bjerre dukker med ét op i de skrevne og talte medier. Alle er pludselig meget interesserede i, om Danmark kan producere en ny Magnus Carlsen, eller om vi skal satse på at generobre Norge.

Tjek fx disse to artikler, som begge er fra 1/12 i Politiken – dagen efter at Don Carlsen tiltede Karjakins titeldrømme med det spektakulære Dh6+:

Guf for hjernen: Skak gør børn bedre i skolen

Danske Mads har spillet mod norsk skak-geni: Han har en exceptionel hukommelse

carlsen-karjakin-4-small