Månedsarkiv: august 2017

REMA 1000 EMT

Weekendens REMA 1000 EMT blev gennemført med 44 deltagere. I forhold til sidste års EMT var det en fremgang på 14 deltagere.
De 44 deltagere var inddelt i 3 mesterrækker og 4 basisrækker.

Et stort tillykke til Peter Grove, der sikrede sig en udelt sejr i Mester 2 og til Kristian Overgård, der i fin stil vandt Basis 4.

Opgaver i køkken og turneringssal blev løst og udført med stor ekspertise til alles tilfredshed.

Flere af deltagerne takkede for en turnering, hvor arrangementet totalt set nærmede sig det perfekte.

En stor tak til Kell og Anni for en super indsats i køkkenet og til Bjarne Tornbjerg og Bjarne Rasmussen, der ledede slagets gang med ro og ekspertise samt til Holger, Vibeke og Hans, der alle bistod med afviklingen.

En kæmpe tak til REMA 1000 i Skanderborg for deres støtte til de fine præmier, som var med til at tiltrække et meget stærk felt af spillere.

Samlet set blev turneringen en succes både organisatorisk og sportslig, og vi afholder REMA 1000 EMT igen til næste år og gerne med endnu flere af klubbens medlemmer som deltagere.

Rema 1000 Sommer EMT

Billeder fra Kell

Stort tillykke til præmietagerne:
Mester 1: 1.-3. Rasmus, Igor og Viktor
Mester 2: 1. Peter (Skanderborg 🙂 ), 2.-3. Asbjørn og Rune
Mester 3: 1.-2. Johan og Bjarke
Basis 1: 1. Adesh, 2. Henrik
Basis 2: 1.-2. Christian og Flemming
Basis 3: 1. Martin, 2. Jan
Basis 4: 1. Kristian (Skanderborg 🙂 ), 2. Claus

Se alle grupper/resultater her

Læsestof til folket

Kender du Lars Grahn? Måske kun af navn, men sandsynligvis også af gavn. Den gode svensker er klart en af de mest kreative og produktive skribenter, vi har oplevet i Skandinavien. Fx redaktør for Schacknytt i 20 år, langvarig skribent til Tidsskrift för Schack, Skakbladet og en masse andre blade, radiovært, teaterforfatter, og søreme også fritidsblogger.

Mads A. over 2600!

Mens halvdelen af verdenseliten tilsat den reinkarnerede, men rustne Kasparov sidder i St. Louis og spiller hurtigskak og lyn, er der i al stilhed startet en ret stor turnering i Abu Dhabi. Interessant med danske øjne, da landets vel stærkeste, aktive spiller, Mads Andersen er med.

Ny sæson

Sommeren er ved at være forbi og en ny sæsonstart nærmer sig.
I weekenden 18. til 20. august er vi vært for vores årlige Rema 1000 EMT. Turneringen afvikles på Morten Børup skolen med 1 runde fredag, 2 runder lørdag og 2 runder søndag. Der er tilmeldt 32 spillere og du kan tilmelde dig frem til 16. august. Tilmelding på hjemmesiden eller på skak.dk

Første klubaften bliver tirsdag den 29. august, hvor dørerne åbnes i klubbens lokaler klokken 18.30.

Allerede ugen efter starter Klubmesterskabet, som igen i år afvikles med 8 mands grupper. Tilmelding bliver tilgængelig på hjemmesiden og på skak.dk indenfor et par dage.

Mere natskak på 24Syv

Som allerede skrevet for snart længe siden kan man denne sommer nyde en masse god og instruktiv skak uden overhovedet at lette rumpetten fra divaneseren. For første gang i mange år er der nemlig skak i radioen, nærmere bestemt Radio 24Syv, hvor GM Schandorff er bestyrer af programmet Nimzowitsch.