Månedsarkiv: februar 2018

Snæver sejr til 2.-holdet over Syddjurs

Årets anden holdmatch bød på en af de alvorligste konkurrenter til en topplacering, nemlig det stærke hold fra Syddjurs. Heldigvis stillede vi selv i vanlig stærk opstilling, og da udeholdet endda trods sne og is kom til tiden, kunne løjerne starte kl. 19 – sådan næsten.

Læs resten

Skak i Midsomer

Det er ikke så ofte, at vores ædle spil finde vej til TV’s mange krimiserier, men søreme om ikke det sker nu på torsdag (1/3), hvor selveste John Barnaby i afsnit 94 skal undersøge en stribe mord på medlemmer af den lokale skakklub! Godt, det ikke er Skanderborg, men så var titlen “Sicilian Defense” næppe slået an. En lokal særhed synes jo at være, at vores c-bønder altid havner på c6, right (Colin og Morten m.fl.)?

Medlemmerne i Midsomers skakklub slagtes lystigt d. 1/3 kl. 22.35-24.00 på DR1.

REMA 1000 Hurtigskak 2018 er aflyst

På grund af manglende deltageropbakning har vi desværre truffet beslutningen om at aflyse REMA 1000 Hurtigskak 2018. Det er vi rigtig kede af, fordi vi havde set frem til en begivenhedsrig lørdag med masser af god skak i vores klublokaler.
Der er sendt mails til alle deltagere.

Senior DM 2018

Jeg deltog for første gang i Senior DM, som i år blev afholdt i Enghøjhuset, v/Biblioteket i Hvidovre. Udmærket stort spillelokale hvor alle spillere var samlet; glimrende analyserum og fin forplejning hver dag. Der deltog i alt 50 spillere, 16 i 50+ og 34 65+. Som det kan ses af turneringsresultatet var der stor jævnbyrdighed i min gruppe 65+. De 5 øverste tabte ikke et parti men der var flere remisser. De fleste var ikke fredelige remisser, men kamp til sidste mulighed. De fleste af mine partier var ret solide, dog med en enkelt undtagelse, nemlig næstsidste parti mod Poul Erik Olesen fra Nørresundby. Vi skiftedes til at stå bedst og så stå værst; heldigvis havde min modstander brugt væsentlig mere tid en jeg, hvorfor han fejlede i slutspillet (dette parti og det sidste parti kan begge ses på turneringens hjemmeside:  http://liveskak.dk/2018/senior-dm/ ). Inden sidste runde lå jeg på en delt førsteplads med 2 andre. I sidste runde enedes Jens Hartung-Nielsen fra K41 og jeg om remis efter 31 træk, da ingen af os kunne komme videre. Da Peter Birk Petersen efterfølgende vandt over sidste års vinder Thorbjørn Rosenlund, der nok havde overset mat i et træk, så var førstepladsen hjemme for Peter, og Jens og jeg havde så en delt 2. plads. 2. præmien gik dog til Jens på bedre korrektion, og jeg modtog 3. præmien. – En herlig uges skak, og mødet med en masse dejlige mennesker. Dette kan absolut anbefales, og da der er stor ratingspredning er der plads til alle.

Kai Munk på delt 1. plads inden sidste runde af Senior DM

Kai stod det meste af tiden stod en anelse dårligere  mod Poul Erik Nørgaard Olesen. Alligevel lykkedes det ham at vende det til gevinst. Kai havde muligheden i træk 27, men fandt ikke det rigtige træk.
I slutningen af partiet, der var præget af tidsnød havde begge spillere mulighed for at vinde. Kai endte med at løbe med sejren og ligger sammen med Jens Hartung-Nielsen (2195) og Peter Birk Petersen (2103) på en delt 1. plads med 4½ points inden den afsluttende 7. runde.

Kai møder i sidste runde Jens Hartung-Nielsen (2195) og Kai har hvid.

Sidste runde kan følges imorgen fra klokken 11.00 på dette link http://liveskak.dk/2018/senior-dm/.

Resultater fra Senior DM

REMA 1000 Hurtigskakturnering lørdag den 24. februar 2018

Husk at tilmelde dig til REMA 1000 Hurtigskakturnering. Der afvikles i klubbens lokaler på lørdag den 24. februar.

Der spilles 7 runder i følgende grupper:

Mester (1900- )
Basis 1 (1500-1899)
Basis 2 (800-1499)

Der spilles med følgende betænkningstid pr. spiller: 20 minutter til hele partiet samt 5 sekunder pr. træk fra træk 1.

1. runde starter klokken 10.00

Der er flotte præmier:

Mester: 3000 kr. til vinderen ved minimum 15 deltagere
Basis 1: 1000 kr. til vinderen
Basis 2: 1000 kr. til vinderen

Herudover præmier efter deltagerantal
Præmier udbetales i form af gavekort til REMA 1000.

Pris: 150 kr.

Så tøv ikke med tilmelde jer, via link på vores hjemmeside, til en super hyggelig lørdag med masser af hurtigskak.

Tilmeld dig her

Følg Kai Munk live fra Senior DM

Kai Munk holder sig godt til i Senior DM. Så godt at han i dag fra klokken 13.00 kan følges live på dette link. http://liveskak.dk/2018/senior-dm/.

Kai har 3½ points efter 5 runder ud af 7 og ligger på en delt 4. plads i +65. Kai møder i 5. runde Poul Erik Nørgaard Olesen fra Nørresundby Skakklub (2005). Poul Erik ligger på en delt 1. plads med 4 points. Kai har sort og vil med en gevinst for alvor blande sig i guldstriden.

TILLYKKE til en af Skanderborg Skakklubs meget aktive

.. og driftige medlemmer. Bestyrelsessuppleant. BJARNE B. RASMUSSEN, som i dag fylder 70 år. Hele klubben ønsker dig en dejlig dag og alt godt fremover, vi håber på mange gode skak møder og arrangementer med dig i mange år endnu.

Kai Munk med i senior DM

Kai Munk deltager i denne uge i Senior DM, som afvikles i Avedøre. Kai deltager i +65 og har efter 2 runder scoret 1½ efter gevinst mod Finn Gemynthe Madsen (1492) og remis mod Preben R. Larsen (1770). I 3. runde møder Kai Michael O. Marshall (1785).
Turneringen kan følges live her http://liveskak.dk/2018/senior-dm/ og resultater kan ses her http://turnering.skak.dk/TournamentActive/Details?tourId=24822