4. holdet mod Silkeborg

Efter at have fået gevaldige klø af Randers i den forrige runde, hvor der ikke rigtig var noget, der lykkes for holdet, og som vi også forbigik i stilhed her på siden, var både motivationen og Dr. Elo på vores side mod Silkeborg, som havde, udraderede VRS i første runde.

Hold opstillingen fra vores side var med de to nyeste talenter i klubben Jonas Larsen og Torkild Salling, som begge har mere i sig, end deres nuværende rating tilkendegiver. På tredje bræt var Jesper Larsen herefter Thomas Hansen, Lars Nielsen, Aage Andersen, Hugo Schacht og vores ankermand Axel Nielsen på 8. bræt.

Torkild mødte stærk modstand fra Steen Konradsen og stod noget presset, men dog i balance igennem en den af partiet, men heldigvis blev der givet en officer væk, og det var ikke Torkilds, og et point til Skanderborg blev sikkert ført hjem.

Jonas fik ret tidligt i partiet slugt, en officer, og herefter blev modstanderen effektivt og hurtigt nedspillet.

Jesper kom i problemer mod Jørn Andreasen, som fik et stærkt angreb på dronningefløjen og konverterede dette til en kvalitet for en officer. Herefter blev stillingen lidt mere stabil, og Jesper havde et stærkt løber par mod Jørns tårne. Jesper ofrede et tårn yderligere for et kongeangreb, og da han stod noget under materielt, fandt han heldigvis en evig skak som holdet et halvt point til hjemmeholdet.

Thomas udsatte som sædvanligt sin modstander for London systemet som hvid, men igennem midtspilletspillet fik Flemming Jepsen spillet ganske fornuftigt, og kampen var helt lige, indtil sort kom i lidt tidlig julehumør og gav sin springer væk for en bonde. Forspringet blev udbygget med yderligere et par bønder, hvorefter Flemming opgav kampen.

Lars fik æren af at spille mod Mogens Jacobsen, som vi jo kender kanske godt i klubben, og som er god til at bakke op om vores aktiviteter. Denne aften fik Lars dog rigtig godt fat i spillet, og der var trusler om mat på baglinjen, som blev konverterede til endnu et point til Skanderborg.

Aage mødte Iver Liin, det blev en ret lige kamp, hvor der i sidste ende også blev delt i porten, men endnu et halvt point var sikret.

Hugo måtte vente et godt stykke tid på sin modstander, der efter ca. 45 minutter besluttede sig, at nu var det tid til at indfinde sig på Sygehusvej 7. Desværre lykkes det ikke at få en fordel ud af denne betragtelige tidsfordel og Hugo trods, hans dynamiske stil måtte afgive det fulde point i denne kamp.

Axel spillede mod Henrik Wang-Holm, og her førte vores holdkaptajn sine hvide brikker til gevinst og endnu et point til hjemmeholdet.

Alt i alt blev det til 6-2, som faktisk er en anelse bedre, end hvad Dr. Elo havde spået. Derudover vandt 3. holdet også 5-3 mod SK68, så det var svært ikke at være glad i Skanderborg‐skakklub den aften.