Skanderborg Superstars going south

cropped-logo-16x9-v2-600-small

Midt i den forventningsfulde glæde over den snarlige Carlsen-Karjakin-match blev det pludselig Europa Cup-tid, og naturligvis er Skanderborg med – som nr. 2 i sidste års Xtracon-Liga. desværre ligner halvdelen af holdet ikke det gamle mesterhold, men lidt har også ret, og de glade drenge, der skal forsvare de midtjyske farver i Novi Sad, Serbien, er:

1. GM Rasmus Svane (2546)
2. GM Daniel Semcesen (2469)
3. IM Nicolai Vesterbæk Pedersen (2377)
4. Peter Grove (2170)
5. Kai Munk (2039)
6. Claus Qvist Jessen (1952)
7. Poul Nørgaard (1839)
8. Allan Erik Schmidt Andersen (1623, holdleder)

Det giver en samle seedning som nr. 47 ud af 64 på en liste, der toppes af Syberia fra Rusland med 2745 i snit og Kramnik på toppen og Giri, Grischuk og Tomashevskij på de næste (tjek HER). Hm. Det bliver sgu som at spille fodbold mod Barca eller Bayern, men vi starter formentlig med et marginalt svagere hold. P.t. ligner det Zürich (seedet 15) med gode 2400+-folk over hele linjen. Vi regner med en forventet score på 0,001 pr bræt nede i bunden, men det skader ikke at prøve. Miraklernes tid er ikke forbi.

Nordkalotten (seedet 43) og Brønshøj (50) er også med, men ingen af os skal regne med et af topbordene. Vi starter søndag og spiller derefter hver dag til og med lørdag d. 12. nov., hvor der er gallaaften og hyldest af vinderne – som næppe er os, men vi skal fandeme gøre, hvad vi kan! Om ikke andet kan vi glæde os over en god uge i selskab med lidt større ånder end hjemme i klubben om tirsdagen. Aronian, Gelfand, Mamedyarov, Morozevich, Ivanchuk…. De er der alle sammen, undtagen lige Carlsen og Karjakin.

Det bliver fedt, og mere følger 🙂

Turneringen kan følges HER.