Jørgen Johansen er død – 74 år gammel

Det er med stor sorg at vi i dag har fået den triste nyhed, at Jørgen Johansen er sovet stille ind efter kort tids sygdom.

Jørgen Johansen
Jørgen har været uafbrudt medlem af vores klub de seneste godt 35 år og har i den tid jeg har været tilknyttet klubben, været et uvurderligt aktiv for klubben lige til det sidste. Han bød altid ind med gode ideer, men nok så vigtigt, så stillede han altid sin arbejdskraft til rådighed for klubben. Intet arbejde var i den forbindelse for stort for ham.

Dette gjaldt såvel bestyrelsespost i bestyrelsen, bestyrelsespost i Støtteforeningen, stod for vores kantine, redaktør for vores klubblad, fast underviser i skoleskak og i mange år tillige holdleder for et af vores klubhold.

Noget han satte rigtig meget pris på, var hans arbejde med de unge på Niels Ebbesen Skolen, og dette blev helt sikkert gengældt, hvilket vidner om hans store evne til at kunne begå sig blandt de såvel helt unge af vores medlemmer som den ældre del af klubben.

Han nød meget den sociale del af spillet og tog altid gerne med ud og spillede i de respektive naboklubber. Tillige har jeg haft den glæde de senere år at spille DM sammen med ham.

Jørgen var utrolig vellidt blandt klubbens medlemmer, og savnet vil derfor blive stort.

Æret være Jørgens minde.