Jonas Larsen Lynmester 2020 med 100 %

Formanden overrækker den fortjente ølmeter til dagens overbevisende vinder: Jonas Larsen.

Corona eller ej, sæsonen 20-21 er just skudt i gang, og en af de første aktiviteter er som altid det årlige lynmesterskab. Det lokkede 11 medlemmer af huse, og det kunne fint holdes som en 11-runders alle-mod-alle med én oversidder på spiller.

Ratingmæssigt burde favoritterne hedde Kai Munk og Claus Qvist, men sådan blev det langt fra. Jonas larsen, relativt nyt medlem fra 2019, startede som lyn og torden og havde inden hans oversidder 5/5. Også Thomas Hansen var rigtigt godt med, men mens Jonas’ tog kørte videre med uformindsket kraft, gik dampen helt af Thomas’ Tog.

Thomas Hansen taber mod dagens supermand, Jonas.

Der var nok en forventning om, at Jonas på et tidspunkt ville gå i stå, men det skete ikke. Alle konkurrenterne tabte flere og flere points, men vor nye mand buldrede bare deruda’ og kunne i praksis sikre mesterskabet ved at slå Kai i næstsidste runde – og det skete.

Mesteren i dybe tanker mod endnu et helt point.

Så skulle man tro, at han ville tage en slapper i sidste runde mod Claus Q., men nej. Har fortsatte turboen og hjemførste sit første lynmesterskab med den perfekte score på 10/10! Det er ret svært at gøre bedre.

Dagens overraskende toer, Leif Møller, i gang med at banke Vibeke. ikke særligt galant 🙂

Kampen om andenpladsen blev en smule tættere, men den gik til endnu en overraskelse, Leif Møller, der tabte to (til Jonas og Claus), men i sikker stil vandt resten og endte på 8/10.

Lidt senere i samme parti. Leif tænker dybe tanker.

Bronzepladsen gik til Claus med 7½, mens Kai blev nr. 4 med 7.

Dagens bronzevinder, Claus (t.v.) i gang med at slå Aage Andersen i “slaget om Addit”.

Nr. 4, Kai, slår vor nye mand, Kamal.

Kamal tænker over åbningen i partiet mod Vibeke.

Andres Haarup kæmper forgæves mod overmagten. Kai kigger på.

Klubbens revisor Torben Gregersen (t.v.) i kamp mod ex-formand Anders.

Thomas kæmper for pointet mod formand Torkild.

Dagens turneringsskema.

Pokalen overrækkes med et ægte corona-handshake.