Kell Hansen vandt 1. runde af Skanderborg Skakklubs moderne 5 kamp

Der blev i aftes taget hul på klubbens seneste turneringspåfund Skanderborg Skakklubs moderne 5 kamp.
Turneringen består af 5 runder, hvor der i hver runde kåres en vinder. Deltagerne får points ud fra deres placeringer. Disse points tæller med i den samlede stilling, hvor vinderen er den deltager, der har flest points efter 5 runder.

Første runde var Forårsclubcup. I Forårsclubcup bestemmer ratingsforskellen om en af spillerne skal afgive materiale til modstanderen og uret er erstattet af en Asger J. Andersens myndige stemme, der på cd proklamerer om det er hvid eller sort, der skal rykke.
Der var mødt 15 deltagere op og de blev inddelt i 2 puljer, hvor alle spillede alle mod alle. Herefter stod den på knockout spil indtil vinderen var fundet. Da røgen havde lagt sig stod Kell Hansen tilbage som vinder, efter at han i finalen slog Bjarne B. Rasmussen. Finalen var tæt. Bjarne B. Rasmussen stod i overkanten, men valgte trækgentagelsen og remis. I anden omkamp var Kell Hansen super skarp og endte med at Bjarne B. Rasmussen mat.

Placeringerne blev således:

1.    Kell Hansen 10 points

2.    Bjarne B. Rasmussen 9 points

3.    Asger J. Andersen 8 points

4.    Knud Mogens Jacobsen 7 points

5.    Allan Erik Schmidt Andersen 6 points

6.    Claus Qvist Jensen 5 points

7.    Morten F. Rasmussen 4 points

8.    Hans Skovhus 3 points

9.    Anders Haarup 2 points

10. Hugo Schlecht 1 points

11. Asger C. Andersen

12. Aage Andersen

13. Kai Munk

14. Thomas J.B. Hansen

15. Vibeke Grue

Næste runde af Skanderborg Skakklubs moderne 5 kamp spilles på næste tirsdag den 17. april klokken 18.30. Dagens disciplin er Lynskak, hvor hver spiller får 5 minutter til hele partiet.