Friluftsskak på Adelgade

Det skete i de dage, at foråret pludselig dukkede frem, og hvad er så mere naturligt end at slå følgeskab med resten af Skanderborgs midtby og sørge for lidt god, ternet underholdning midt på Adelgade?

Som sagt, så gjort. Anledningen var, at hele midtbyen var sat på den anden ende i anledning af “Aktiv Skanderborg” i weekenden, og dér havde skakklubben kl. 10.3o – ca. 15.oo fået lov til at stille borde, stole og brætter op foran nr. 100, den ærværdige Guldsmed Hugo Mortensen, og så fik de mange forbipasserende chancen for en god snak med Bjarne B. R. og klubben, skoleskak og andet relevant. Det blev efter sigende et rent tilløbsstykke til gavn og glæde for interessen for både guldsmed og os.

Og naturligvis kunne folk prøve at krydse klinger med en af vore lokale helte, men dér måtte de nok sande, at det hjælper at have sat fødderne i en skakklub, selvom en ung, niårig Oskar fra Stilling (foto 2 t.v.) var tæt på at få skovlen under mester Bjarne. Unge Oskar har lært spillet i SFO’en, så mon ikke Bjarnes spil har inspireret den unge mand til både skoleskak og klubliv? Skoleskakken er som bekendt endnu en af Bjarnes gøremål. Godt med mange pensionister på de frivillige pladser. Det arbejdende folk er lidt mere tidsmæssigt udfordret.

Ingen gadefest uden musik, og den leverede den kendte Alberte Vinding, men om Tju-Bang-Sjokolademand hjalp på spillet, vides ikke. Det gjorde det til gengæld, da både Formand Allan & søn samt Holger Hejredal kom forbi.

Tak til klubbens frivillige og alle de børn og voksne, som viste interesse for vort herlige spil – og til Vibeke Grue for at levere de fine billeder 🙂