Træning i klubben tirsdag d. 25. september kl. 18.30 !!

Et stort ønske fra medlemmerne ved bl.a. seneste generalforsamling var, at der blev startet noget træning. Altså noget lærdom, så det ikke bare blev turneringer og lynpartier det hele.

Det har bestyrelsen naturligvis lyttet til, og nu på tirsdag d. 25. september kl. 18.30 lægger vi hårdt ud med klubbens måske mest instruktive skaktræner, nemlig Peter “GM-Slayer” Grove (foto ovenfor). Målgruppen er alle klubbens breddespillere (dvs. ca. os alle sammen), og aftenens emne er “bondestrukturer”.

Tilbage i 1700-tallet mente salig Philidor jo, at “bønderne er skakspillets sjæl”. Lidt luftigt sagt, måske, men noget er der om det, for det er de relativt immobile bønders placering, der bestemmer officerernes muligheder. Det er bønderne, der afgør løbernes styrke, og det er bønderne, der afgør de åbne linjer og tårnenes muligheder. Det er kort sagt essentielt at vide lidt om de forskellige bondestrukturer, og det sørger Peter for nu på tirsdag.

Så mød talstærkt op, og benyt Jer af den herlige mulighed, det trods alt er at få en masse skaklige fiduser.

*******************

Senere på sæsonen laver vi endnu flere træningsaftener, og allerede tirsdag d. 16. oktober (2018) kl. 18.30 er det igen tid til en træningsaften. Denne aften bliver helt anderledes, idet vi skal prøve noget så specielt som konsultationsskak. Alle fremmødte deles op i to ca. lige stærke hold, som spiller et parti mod hinanden -men siddende i hvert sit rum, så der kan snakkes, og stillingen diskuteres.

Der tænkes derfor højt i begge rum, og alle kan lære en masse af at både bidrage og lytte til holdkammeraterne – og (måske endnu bedre) når man selv bidrager med ideer og især når vi sammen gennemgår partiet i fællesskab.

Kampleder og “instruktør” bliver vort skrivende og talende orakel Claus Qvist Jessen, som vil starte med at være flue på væggene (og notarius) i de to rum, og som bagefter vil give sin uforbeholdne meninger om de forskellige træk.

Det er en fed og anderledes måde at få vendt sine skaklige ideer sammen med de andre, så mød endelig op, og vær med til de nye tiltag.