Fotos fra julefrokosten

Lørdag d. 15/12 var det atter tid til vinterens ubestridte højdepunkt, nemlig Skanderborg Skakklubs julefrokost. Hele 31 tilmeldte inkl. flere koner, og da ingen havde tid og/eller overskud til at gå i krig med de mange retter, blev det hele levert af Slagter Byskov. Traditionelt og godt med alt fra sild og rødspætter til leverpostej og ris a la mande. Kai og Allan, hhv. kassemester og formand, trak store læs i planlægning og udførelse.

En af serveringsjomfruerne, Bjarne Berring Rasmussen. Topløs betjening var out of the question 🙂

Knud Mogens tabte klart den uofficielle konkurrence om “årets skøreste striktrøje” til ex-formand Anders. Det er hermed bevist, at AGF kke deler medkemmer med Herremoderådet 🙂

Vort nye medlem medlem Lars-Elias lytter tålmodigt til Leif Møllers røverhistorier.

Colin var i godt humør – efter at West Ham omsider havde vundet en kamp – endda 2-0 på udebane. Miraklernes tid….. Hustru Bente glædes over mandens gode humør.

Hovedretten…..

Torben Gr. og Vibeke i godt humør. Trods mange tidlige eløfter undlod Vibeke at møde op i en “yvonnekjole”. Det kunne ellers have set yndigt ud.

Et tilbagevendende programpunkt var “Colins Quiz”. 13 skaklige spørgsmål pm nutidig skak, og vinderen, Jesper, scorede hele 10 rigtige ud af 13. Her ses to af de mindre heldige “facitlister”.

Julefrokostens store helt var (som altid) Kell Hansen, hvis positive forhold til byens handlende igen i år gav os en syndflod af gevinster til lotteriet.

En håndfuld lodder til det amerikanske lotteri. Og, ja, der var gevinst hist og her.

Man kan ikke være lige heldig hver gang. Bjarne B. R. vandt dagens mest ubrugelige præmie: En gul klole fra Smukfest, her vist frem af Colin. Den ville eller have klædt ham, men den glade vinder nægtede at tage den på. Kan man forstå det……

Præmierne til den traditionelle hjerne-arm-konkurrence (næste indlæg).

“Play us a song, piano man….”. Torben forsøger at få Asger C. til at spille “Hvide Måge”.

Det blev noget andet. Asgers repertoire er stort og godt – bare ikke på skakbrættet 🙂

Her hvidvaskes klubkassen, eller også er det “bare” Hans og Allan, der fylder den travle og uundværlige opvaskemaskine.