Nyt talent til Skanderborg

Transfervinduet åbner sig som bekendt altid i de store fodboldligaer, når vi nærmer os juletid – og vi holder os ikke tilbage i skakverden. Klubbens nyeste medlem er et af dansk skaks store talenter, nemlig Filip Boe Olsen!

Filip har meldt sig ind i Skanderborg Skakklub i december måned og står derfor til rådighed i holdskak den resterende del af sæsonen. Filip er 15 år gammel og har et aktuelt ratingtal på 2343 på elolisten. Som efternavnet giver et præg om, så har Filip ikke talentet fra fremmede, da han er søn af Mads Boe, der gennem flere år har været en fast del af klubbens førstehold. Derfor kom Filip tidligt i gang med skakken og viste meget tidligt et talent for spillet, hvor han ofte har repræsenteret Danmark ved EM, VM og OL for ungdomsspillere – oftest i selskab med Jonas Bjerre. Filip har tidligere været medlem af Viby Skakklub og Nordre, men nu får det lille harske smørhul af en hidtil uhørt højde glæde af Filips talent og personlighed.

Filip er, som mange andre unge mennesker, særdeles aktiv og spiller i øjeblikket en IM-turnering i Hamborg, hvor han har vundet 1.runde – resultaterne i turneringen kan følges på http://chess-results.com/tnr377273.aspx?lan=1&art=2

Der er desværre ikke live fra turneringen – men der kan sendes gode vibrationer og kærlighed sydover, så det nye klubtilhørsforhold kan fejres med en norm! Senere på måneden spiller Filip igen i Tyskland, da han deltager i Böblingen Open med en håndfuld danskere, blandt andet klubbens Bjørn Ochsner, Mads Andersen og Peter Grove.