Moderne 5. kamp første runde

Det er nu anden gang vi afslutter sæsonen med 5. kamp. Det er ment som en lidt sjov og afslappende måde at afslutte sæsonen på og prøve nogle nye former for skak af på sammen tid. Det har desværre taget lidt længere at få dette referat fra runden færdig og derfor kommer den efter runde 2.

Der var mødt 12 friske spillere fra Skanderborg op til start og disciplinen var denne gang vores specielle cup, hvor hver spiller får 10 sekunder til at lave sit træk og der spilles med handicap såfrem der er mere en 100 rating points forskel.

Der blev spillet en indledende runde, hvor spillerne blev del op i A gruppen og B gruppen. Dette betød at grupperne blev som følger:

Gruppe A:

• Jonas
  • Hugo
  • Leif
  • Bjarne
  • Asger
  • Torkild

Gruppe B

• Anders
  • Mogens
  • Aage
  • Thomas
  • Lars Elias
  • Hans

Der blev spillet frisk til og da røgen havde lagt sig viste det sig at Hugo og Jonas havde fået lige mange point, hvilket betød at der måtte spilles en kamp mere mellem de to. Denne vandt Jonas i fin stil og det lover godt for klubben at have fået en ny spiller, der allerede viser så gode takter i en turnering, der er alt andet end almindelig!

I B gruppe kørte Anders sejren hjem i overlegen stil og vandt alle 5 partier. Mogens fulgte godt efter og blev nr. 2 i gruppen.

Med 2 runder spillet er stillingen som følger:

Jonas 18
Torkild Salling 13