Walthers Caféskak ver. 1.0

Leif Møller fik ikke mange ponts, men fik dog slukket tørsten grundigt.

Intet er så dårligt, at det ikke er godt for noget. Således også Covid-19, der har jawet os ud af vores trygge lokaler på Bellis, men som til gengæld stimulerede kreativiteten så meget, at vi fik tryllet en vaskeægte turnering sammen på Walthers Musikcafe. Historiens første Walther-turnering, men bestemt ikke den sidste.

Udvalget af fadøl hos Walther er en del bedre end i de normale klublokaler.

Hele 21 spillere havde meldt sig til, men et par stykker meldte fra på falderebet, og en anden valgte en længere cykeltur, så vi endte med at være 18 spillere i tre seksmandsgrupper opdelt efter hurtigskakrating. DSU har jo slået følgeskab med regeringens retningslinjer omkring forsamlinger og afstande – endda til en sådan grad, at lynskak officielt frarådes!!

Jeg vidste det! Coronaen er naturligvis opstået pga. lynskak på dyremarkedet i Wuhan, så klubben rettede ind efter de mystiske regler, satte taxameteret til 10 min. pr. mand pr. parti og gik i krig. Det gav færre runder, men til gengæld overskud til masser af snak og baggrundsmusik under runderne. Det burde vi indføre, når næste sæson starter op.

Cheers!

Gruppe 1 var mildest talt lagdelt med to superfavoritter i toppen med hhv. 2404 og 2356, en venlig gæst fra Evans på 2088 og så tre optimistiske bestyrelsesmedlemmer noget længere nede på 1850.

Og det gik, som det “skulle”; eller i hvert fald som forventet. Nikolai V. P. og Mads Boe spillede remis indbyrdes og var særdeles effektive mod de fire nederste, der næsten fik rene nuller. Kun næsten, for Henrik Svane stjal en halv fra Mads, og så vandt Nikolai med 4½/5.

Turneringsvinder Nikolai før første rundes kamp mod Claus Qvist.

Gruppens mest stabile mand var dog Morten, der med egne ord “bollede mere end de fleste”. Den lader vi stå uimodsagt 🙂

Nikolai vandt – som også de to andre gruppevindere – en billet til en intimkoncert med gode, gamle Niels Skousen, når han d. 24. september gæster musikcaféen. Tak til Walthers venner for at bidrage til løjerne.
Vi du have en antik forsmag på Niels Skousen fra de glade hippiedage sammen med makkeren Peter Ingeman, så tjek på YouTube.

The corona handshake. Morten vs. Kai, som sidstnævnte vandt.

Gruppe 2 var ratingmæssigt mere homogen, hvilket dog ikke forhindrede ex-formand og FCK-fan, Allan, i at feje gulv med resten af feltet og vinde med den skønne score 5/5. Jesper Dalsberg blev toer med 4/5 efter kun at have sat point til mod Allan. I det hele var Gruppe 2 en kampklar og kompromisløs oplevelse med en klar hakkeorden og ikke en eneste remis.

Et klassisk ex-formandsopgør: Anders Haarup mod Allan Andersen.
Allan vandt parti og gruppe 2.

Bjarne Berring mod formand Torkild.

Gruppe 3 blev rimeligt jævn. Desværre kom ratingfavoritten Torben først fra fjerde runde, og det forstyrrede naturligvis – så meget, at formand Torkil ved præmieuddelingen udråbte Jesper Pallesen som vinder…… lige indtil “nogen” gjorde opmærksom på, at Thomas Hansen faktisk havde scoret 4.

Ups! Det er nok godt, at “regnekunstneren” Torkild er formand og ikke kasserer! Det ville ellers give en vis chance for kreativ bogføring.

Hyggeskak før rundestart: Leif mod Hans Skovhus.

Summasummarum: Det var en rigtig fed aften, som vi skal gentage en dag ved lejlghed. Bellis er alligevel lukket af i sommerperioden, og Walther har normalt ikke åbent om tirsdagen, så hvorfor ikke henlægge et par sommeraftener dér? Bestyrelsen tænker og planlægger.

Kai før partiet mod Claus. Det slap sidstnævnte bedst fra.

Henrik Svane, Evans, kan åbenlyst ikke lide stillingen mod Nikolai. Med rette – to træk efter var det slut.

Toeren, Mads Boe. Ubesejret, men med en remis for meget.

Allan pudser formen af mod Aage Andersen. Burger og øl kigger på.
Bemærk, at sort drikker mørkt øl, mens hvid drikker lyst øl. Ikke hverken farveneutralt eller politisk helt korrekt, men til gengæld smager det godt.