Fra “gamle” dage: Jonas Bjerre for syv år siden

Januar 2013: Jonas Bjerre får sin debut som divisionsspiller for klubbens 2.-hold. I referatet fra den gang skrev jeg noget i retning af, at Jonas fra starten var 40 år, 400 ELO, og 80 kg bagud fra starten. Men 7½ år gammel holdt Jonas remis – dvs. han havde tyk fordel i slutspillet og kunne faktisk have vundet.
I baggrunden spiller klubbens daværende kasserer Bjarne Tornbjerg.

Jeg sad her til aften og lavede backup af en masse gamle billeder, og så dukkede denne lille serie op fra 2.-holdets udekamp mod Springeren Kolding 1 i januar 2013. Vi havde flere afbud og flere reserver, så på 8.-brættet fik vores 2.-mand, Tavs, plads til sin den gang 7½ år gamle, talentfulde knægt, Jonas, som her fik sin debut på divisionsplan. God beslutning, skulle det vise sig.

Kampen blev desværre spil til ét mål – Skanderborgs. Vi indkasserede hurtigt de første nederlag, men havde faktisk en del chancer. Især Tavs på 2. og jeg selv på 3. havde længe rigtig gode stillinger mod et par 2200-folk. Jeg selv endda mod et barnebarn til en tidligere danmarksmester, I. O. E. Gemzøe.

Jakob Gemzøe havde desværre arvet lidt for meget fra farfar, for både dér og de fleste andre steder gik alt galt. Meget galt endda, for alle marginaler var med “fjenden”. Vi blev sendt hjem med syv nuller på de øverste syv brætter, og kun Bjerre Junior reddede æren. To sæsoner senere sad han solidt plantet på 1.-holdet, men vi kunne fatisk godt bruge ham på 2.-holdet en gang imellem 🙂

Morten Rasmussen spillede mod den gamle elitespiller Viggo Bové Quist og tabte, så vidt jeg husker, et rigtigt herreslag.

På 1. spillede vores daværende medlem, Per Rasmussen (t.v.), mod Springerens ungarske IM, Attila Gergez. Endnu et nul til os. Bagved sidder (let skjult) Tavs Bjerre, CQJ (fotograf) og rundt om hjørnet Morten med ryggen til mod Viggo Bové Qvist.

Per R. vs. Attila en gang til.