Skanderborgs første internetturnering på LiChess

Det er altså ikke det samme, men når nu vi ikke må mødes i levende live, så kan vi jo lave turneringer på nettet. Platformen hed LiChess, og invitationen sørgede Jesper Dalberg for. Start tirsdag d. 1. feb. kl. 19, og betænkningstiden var 10/0 = 10 minutter til hele partiet uden tillæg pr. træk.

Sammenlagt var vi vel 12-14 spillere, men sjældent alle i aktion samtidig. Modsat i klubben kunne spillerne nemlig hoppe ud og ind i turneringen, så man kan nøjes med at spille det, man gider. De forskellige spillere spillede således et ret forskelligt antal partier.

En sjov krølle er “bersærk”, hvor man kan doble partiets pointtal for den pris, det er, at halvere sin tid. Altså kun 5 min. til hele partiet. Dertil belønnes man, hvis man vinder flee partier på stribe – helt som strikes i bowling. Den slags er jo altid godt, men her får man ualmindeligt meget ud af det.

Og resultatet? Nåh, ja. “Qvistibal” (Claus Q.) vandt, “MFR1975” (Morten Rasmussen) blev toer, mens “Lundee” (Kim Lund) blev treer. “Chul1986” (Jonas Larsen) blev nr. 4 og “Petercohu” (Peter Wheadon) nr. 5.

Næste gang? Hyggeturneringen her vil fortsætte én eller to gang om ugen, når der er interesse for det. Tirsdag og (sandsynligvis) fredag. 10/0 tirsdag og 5/0 fredag.

For de rigtig skrappe spiller Mads A., Jonas B., Peter Grove, Jackie A (under nick’et SB Hansen!) plus en lånt supermand ved navn JThybo! samt flere andre gode folk for Skanderborg i den såkaldte Quaratäne Liga. De spiller torsdag og søndag. Alle er velkomne, og vi dødelige kan ikke lave så mange ulykker, da det kun er scoren for de 10-12 bedste spillere, der tæller med. Dér risikerer man så at møde alt fra 1500 til 2700.

De, der er medlem af Skanderborg på LiChess vil få en melding om Quarantäne Liga fra tovholder Mads Andersen (GM Meskenas), typisk samme dag. Man behøver dog ikke at spille. Det går fint at kigge på.