Wesley So vinder af Opera Euro Rapid!!

Som præsten prædiker: Finaledysten mellem Magnus Carlsen og Wesley So. Ikke nok med at jeg fik gættet finalisterne, jeg troede også mest på den underratede So – og fik ret 🙂

Jeg vil være spåmand, vil jeg! For to dage siden fik jeg i et Nostradamusagtigt anfald skrevet “Morgendagens parringer hedder Carlsen – MVL og So – Radjabov med hvid i første parti til Carlsen og So. Især So og Radjabov virker meget formstærke, mens Carlsen har nogle sjove udsving en gang imellem. Jeg gætter dog på Carlsen – So i finalen og So som samlet vinder“.

Og hvad skete? Jo, So vandt rimelig sikkert 2½-1½ og 2-1 over Radjabov, mens Calrsen kom i gevaldigt stormvejr mod MVL. Vandt første match 2½-½, men tabte den anden 3-1, og de endte med at skulle helt ud i armageddon, hvor magnus vandt som hvid. Så indtil videre havde jeg ret i, at So og Carlsen ville vinde i semifinalerne.

Carlsen – MVL 1

Carlsen – MVL 2

Carlsen – MVL playoff

So – Radjabov 1

So – Radjabov 2

Når man har startet året som Wesley So, må man godt være stolt 🙂
Billede hugget fra hans FaceBook-side.

I første finalematch kom Carlsen foran efter en sort gevinst i 2. parti, men i 4. og sidste fik So udlignet. 2-2. I anden finalematch vandt So i første parti, holdt de to næste remis og gav en evig skak i en total gevinsstilling i 4. Remis var jo nok til at vinde matchen. Så, jeg fik sgu ret igen 🙂

So – Carlsen 1

So – Carlsen 2

Wesley So på arbejde. Foto fra So’s egen FaceBook-side.

I matcherne om 3-4-pladsen vandt Radjabov begge matcher mod MVL. Især den sidste så en smule ubesværet ud.

Radjabov – MVL 1

Radjabov – MVL 2