Magnus Carlsen Invitational, knockout

MVL mod Carlsen i Tata 2021.
Begge er blandt de otte sidste i MC Invitational.

Tre dages indledende runders rapid er slut, og de 16 spillere er nu reduceret til 8, som mødes i det efterhånden ret almindelige (men stadig lidt underlige) setup med delmatcher over fire partier. Hver delmatch spilles til 2½ pt, men ved 2-2 er der dømt uafgjort. Halvanden delmatch er tilstrækkeligt til at vinde dysten, så én vunden og én uafgjort er nok. Hvis ikke skal der blitzes og evt. spilles armageddon.

Meget naturligt får nr. 1 i hovedturneringen (Carlsen) lov at møde den på papiret letteste modstander (Aronian, nr. 8), men i disse tider er der vist ingen modstandere, man kan kalde “lette”. Ren verdensklasse over hele linjen. Sidste spalte er dagens stilling. To klare sejre og to uafgjorte matcher.

CarlsenAronian2½-½
NakamuraNepo2-2
SoFirouzja2½-½
GiriMVL2-2
Stillingen efter f’rste match mellem de 2 x 4 deltagere.

Som altid er det på Chess24, det foregår. Start tirsdag med fire gange “match 1“. Første brik flyttes 17.00, og så starter partierne kl. 18.00, 19.00 og 20.00. Husk dog Skanderborgs rapid-Grand Prix med start kl. 19.30.

Match 2 (også Chess24) med samme spillere er onsdag kl. 17 = ingen risiko for Skanderborg-skak på nettet 🙂