Jan Rode danmarksmester i hurtigskak i 65+

Altid beskedne (og nu dansk mester) Jan Rode (t.v.) i godt humør og godt selskab med klubbens kassemester, Kai Munk, ved pokalfinalen i Svendborg 2019. Kai er selv blevet toer ved senior-DM i 65+. Vi har nogle seje seniorer.

Titler og mesterskaber er normalt noget, der i Skanderborg plejer at høre til i de unge aldersklasser, men her i weekenden blev vi vidner til et flot danmarksmesterskab score af ingen ringere end Skanderborgs egen Jan Rode Pedersen, som vandt mesterskabet i hurtigskak i den ældste af de to klasser – 65+. Vinderscoren blev 7/8 (schweizer) foran Svend Pedersen, Nørresundby, med 6½ og Peter Mikkelsen, Skørping, sneg sig op på 5½ og bronzen.

At Jan spiller fremragende, kommer jo ikke som en overraskelse for os, der har spillet på hold med ham i tide og utide, men ligefrem at stryge til tops ved et DM er sgu flot.

Stort tillykke til mesteren fra mig, bestyrelsen og resten af klubben. Dejligt at se, at Rode er klar til kamp efter et års rust – ganske som alle os andre. Bare på et lidt højere niveau 🙂

Ex-formand Anders Haarup deltog i øvrigt blandt ungseniorerne (50-65) og fik fine 4 p som seedet 24 af 27. Også flot.

Tjek artikel på skak.dk.

Tabellerne findes her