Buttenschøn Prisen overrakt til Filip Boe

Tirsdag den 25. oktober var Filip Boe inviteret i skakklubben af en særlig lejlighed som først afsløredes på aftenen. Anledningen var at Filip tidligere på året, i Arhus GM 2022, havde scoret en GM norm ved at besætte 2. pladsen med 6 ud af 9 point.

Buttenschøn prisen blev indstiftet i 2010 efter klubbens tidligere medlem Hans Buttenschøn. Der har i de seneste år ikke været penge på denne konto, hvorfor der ikke har været uddelt sponsorater herfra. Men klubben har på ny modtaget donationer hertil, hvorfor klubben igen har mulighed for at uddele sponsorater. Så derfor kunne bestyrelsen i tirsdags overdrage en donation på 5.000kr til Filip for at have scoret den første GM norm. Kassereren overrakte på bestyrelsens vegne donationen til Filip.