Nytårshandicapcuplynturneringen 2023

Nytårshandicapcuplynturneringe/ Nytårshandicapturneringen er Skanderborg Skakklubs mest traditionsrige turneringer, og en af landets ældste eksisterende turneringer! Den blev afviklet i Danmarks hyggeligste klub – vores – tirsdag d. 10/1 for 99. gang (ifølge tidligere referater!). Turneringen har med andre ord eksisteret siden klubbens start i 1923, men blev ikke afholdt i 2021 pga. Corona.

Æresmedlem Asger møder skoleskakelev Asger, gæt selv hvem er hvem 😉

Der er skrevet mange nyheder om turneringen, så her vil jeg blot henvist til en tidligere nyhed. I år deltog desværre kun 14, noget andet end i 80’erne hvor jeg begyndte, her trak turneringen typisk over 40 deltagere!

Efter indledende runde blev deltagerne inddelt i taber- og vindergrupper. Resultaterne af disse ses herunder.

Tabergruppernes semifinaler
Asger J. – Anders H., 0-1
Asger T. – Leif, 0-1

Vindergruppernes semifinaler
Claus – Torben, 1-0
Peer – Erik G., 0-1

Derefter blev afviklet placeringskampe, som gav nedenstående slutstilling for 2023 udgave af turneringen. Tillykke til vinderne.

Tabergruppen
1. Leif
2. Anders H.
3. Asger J.
4. Asger T.

Vindergruppen
1. Claus
2. Erik G.
3. Torben
4. Peer

4. pladserne blev belønnet med en marsbar, og her skal specielt bemærkes skoleskakelev Asger T. som spillede en flot turnering! 3. pladserne en uåbnet øl/vand :-). 2. pladserne en uåbnet øl/vand + en ostemad. 1. pladsen en flaske rødvin (i gamle dage et ostefad fra Rode’s Ostebutik). Derudover får nytårshandicapturneringsvinder Claus indgraveret sit navn på et pokalfad.

Nytårshandicapturneringsvinder 2023 Claus mod Toben med pegefingeren, og Martin i baggrunden