Det går op og ned ved EM i Budva

Det danske hold er stadig godt med til EM i Budva og har i hovedparten af matcherne gjort det rigtig fint mod de overratede modstandere. Således også i 5. runde mod Frankrig. De havde ikke deres to bedste spillere med (Firouzja og MVL), men stillede stadig med et meget stærkt hold:

Ligesom mod Spanien blev det et minimalt nederlag, men det kunne sagtens være gået meget bedre, men det kan det jo altid.

Se partierne Danmark-Frankrig

Artikel og foto på skak.dk

***********************

I fredagens match mødte Danmark for første gang et hold med lavere seedning, nemlig Nordmakedonien , og her lyver tallene lidt, for begge de hvide (Mads og Bjørn) havde gevinststillinger undervejs. Det blev desværre ved en enkelt gevinst til Jonas på 1., men sejren kunne være blevet en del større.

Nordmakedonien-Danmark

Artikel og foto på skak.dk