Jonas Bjerre i P4 og dr.dk

Fra cirkusmatchen Bjerre-Carlsen i maj 2019. Foto: Claus Bech.

Rygterne om Jonas’ meriterende remis mod verdensstjernen Carlsen har nu også nået Danmarks Radio, før sørme om ikke vi alle i Radioavisen på Østjyllands P4 kunne lægge ører til et mindre interview med den unge mand. Han lød noget ærgerlig over ikke at have misset gevinstchancerne i slutspillet.

Partiet kan gennemspilles HÉR.

Også på DR’s netudgave kan man læse om Jonas’ bedrift mod Carlsen tilsat flere billeder og links fra fortid og nutid. Tjek selv på dr.dk.

Dagens runde (8.) bliver med Island på den anden side af brættet, og for en gangs skyld er Danmark ratingfavoritter, men felterne er kvadratiske, så alt kan ske. Kig med kl. 15.15 (15 mins. tidsforskydning aht. risikoen for fusk udefra).

Allan Stig står over, mens Jonas tager ottende kamp på stribe. Mads Andersen har kun haft en enkelt oversidder.

At Danmark vitterlig er favorit, er i øvrigt beregnet af “StaChesstics“, som med AI har sat tal på alle matcher i Open og Womens. Dér kan man se, at Danmark har 79 % chance for matchsejr, 14 % for uafgjort og 7 % for at tabe matchen. Lad statistikken sejre 🙂

Tjek kampen HÉR.

Så må vi heller ikke glemme vores tyskboende medlem, Rasmus Svane. Han sidder toer på et tysk hold, der indtil videre har gjort det fremragende, og som derfor er med het i toppen. Indtil videre har Rasmus spillet alle syv kampe of været turneringens mest stabile spiller: SYV remiser, og han er også med i 8. runde mod Danmarks besejrere fra Frankrig. Tjek kampen HÉR.