Europa Cup-aften tirsdag d. 21. marts

Som det vel er alle bekendt, havde Skanderborg muligheden for at sende et hold af sted til Novi Sad i Serbien for at deltage i noget så fint som “Skakkens Champions League”. Dvs. vores hold var langt fra af en kvalitet, der kunne blande sig i topstriden, men det er jo vigtigere at deltage……

Som sagt så gjort. Og vandt gjorde vi så langt fra, men vi havde nogle underholdende dage i syden, både ved og udenfor skakbrætterne, og det skal resten af klubben have glæde af, så ganske som Colin gjorde det for to år siden (seneste EC-deltagelse) vil krønikeskriver, fotograf og sprællemand Claus Q. og lidt af resten af holdet (som var Rasmus Svane, Daniel Semcesen, Nikolai V. P., Peter Grove, Kai Munk, Claus Q. selv og Poul Nørgaard plus formand/holdchef Allan) gerne bruge en glad tirsdag aften på at fortælle om vore oplevelser i det serbiske.

Aftenen (21. marts kl. 19-21 (ca.)) kommer til at rumme en masse fra Novi sad by, noget mere fra turneringen, en masse “pinger” i Kramnik- og Svidlerklassen, et par røverhistorier og sikkert også et parti eller tre, godt kommenteret af en af deltagerne. Grove har vist lovet at vise en gevinst, og alt sammen er krydret med flotte billeder fra et hyggeligt land.

I det hele taget var det en glad og meget spændende oplevelse at få æren af at kæmpe på europæisk grund, og selvom flere af holdets spillere måske ikke var tilfredse med egen spillemæssig indsats, var det en oplevelse at være med, og den giver vi gerne videre til resten af klubben.

Folk udefra er naturligvis hjerteligt velkomne.