Succes til årets anden træningssamling for skoleskakspillere i Aarhus-kredsen

I det flotte lørdagsvejr samledes 30 skoleskakspillere til træning og efterfølgende turnering i Hasle Kulturhus – kun afbrudt af en god frokost med pizza ad libitum til alle deltagere.

Temaet for undervisningen var slutspil og forskellige kombinationer af mat. Derefter blev der spillet en hurtigturnering på 5 runder i styrkegrupper.

Fra Skanderborg Skoleskak deltog Asger Trier Husted og Eliyas Oyra, der begge endte med at vinde deres respektive styrkegrupper i hhv. ”Meget øvede” (1100-1500) og Øvede (800-1150). Asger vandt med 4,5/5, mens Eliyas var suveræn med 5/5.

Samlingerne, der er et nyt initiativ fra Aarhus Skoleskak, har allerede nu vist sig at være en god idé. De er med til at komplimentere skoleskakturneringerne, holde spillerne motiverede og skabe sociale relationer på tværs af klubber. Næste samling bliver formentlig i efteråret.

Asger satser på at holde den gode stime deltager i VRS hurtigskak de kommende to mandage. Det kunne være sjovt hvis flere fra klubben havde lyst til at deltage?