Fotos fra SMUKskak GM 2024 præmieuddelingen

GM-turneringens længste parti endte med, at Marius Fromm ad lange og snørklede veje førte dronningeslutspillet med fire bønder mod tre til gevinst. Heldigvis havde den unge Kanov allerede IM-normen i hus..

Søndag oprandt dagen, hvor de sidste brikke faldt (eller blev stillet) på plads, og hvor normchancerne skulle opfyldes – måske. En af favoritterne til en GM-norm var den polske IM Jakub Kosakowski, som klarede kravet med en fem-træks remis mod landsmanden Lukasz Licznerski.

Modsat tog det adskillige timer for Marius Fromm at føre sin fribonde i mål mod unge Nikola Kanov. Det spolerede heldogvis næppe Kanovs humør, da han med 5/8 allerede havde opfyldt kravet til IM-normen.

Slutstillingen ses her.

Klik på det enkelte billede (TO gange på en PC) for at få den fulde opløsning (2000 x 1350 px). For at komme tilbage brug tilbageknappen på browseren – som regel øverst i venstre hjørne.

Alle fotos er © Claus Qvist Jessen, men må godt “hugges” til ikkekommercielle hjemmesider (fx skakklubber) ved passende kreditering af fotografen.
,