Køge-skak

I denne glade sommertid, mens curlingbørnene flokkes i smatten på Roskilde, og deres forældre forfærdes over manglen på luksushoteller, er der i al stilhed startet en GM-turnering i Køge. Fra Skanderborg er der (naturligvis) deltagelse af Jonas Bjerre, som er startet fint med 1½/2. I tredje runde sidder han overfor GM Vladimir Okhotnik (den eneste mand med 2/2) i et vaskeægte topopgør.

Der spilles hver dag kl. 17 på Asgård Skole, Norsvej 2 (4600 Køge), og partierne mandag sendes live HER.

Referater er at finde på skak.dk, og den ambitiøse Køge Skakklubs egen hjemmeside er HER. Og, ja, det er samme Køge Skakklub, som har lagt sag an mod Unionen for at få lov til at stille hold med otte indiske GM’er! Kom ikke og sig, at der mangler underholdning i dansk skak 🙂

1938