Jackie

Sikker sejr i skakligaen

Team Nordea Skanderborg-Sk1968

Dejligt at kunne stille med et hold, hvor det kun vel er Jonas Bjerre der manglede. Han vil hellere ligge ved de spanske strande og spille skak dernede.
Så det var basis for en solid sejr.

Mads A på bræt 2, var vel ifølge Dr elo størst farvorit i dag. Hvid mod Poul Rewitz var han dag også først færdig. Meen helt stilrent synes jeg nu ikke det var. Sorts træk 21.- Sd3?? taber direkte. Derimod var Lxe6 godt tror jeg og det ligner faktisk at sort står bedst. Men vinderen har altid ret, så 1-0 til os.

Næste point kom på bræt 4, hvor vores solide svensker Daniel ,også kom på tavlen. Desværre kun med en ½ med hvid mod Lars Hansen. Ud fra det jeg så, synes jeg ikke Daniel fik det store i åbningen og i slutstillingen synes jeg faktisk at Daniel står næstbedst. 1½ – ½ Læs resten

Skakligaen: Jetsmark – Team Nordea skanderborg

Sikker og fortjent sejr over Jetsmark. Det blev status på søndagens match for Team Nordea Skanderborg i det nordjyske. Vi har tidligere spillet tætte matcher med dem før. Men Jetsmark har mistet deres bedste spillere til Philidor. Det kombineret med at de havde et par afbud, betød en sikker sejr til os.

Læs resten

Skakligaen: Skanderborg – Nordre

Førstepladsen i skakligaen bliver nok ikke Skanderborgs i år. Dertil er Philidor allerede for langt foran. Men 2 pladsen, og kvalifikation til europacupen er vores mål.

Søndag d. 24/1 havde vi hjemmebane med Nordre, Århus. Vi havde desværre 3-4 afbud, men var stadig små farovitter. Dr. Elo siger 4½-3½ til os. Først færdig var Mads Hansen-Jørn Sloth på 4 brættet. Mads var hvid i en franskmand, som jeg personligt synes at Sloth kom bedst fra. Men pludselig tog de remis efter 17 træk. Et fint resultat, da Sloth kan spille meget god skak. Bare spørg Curt Hansen om det. Han fik en slutspilslektion i sidste runde er skakligaen. ½-½

Læs resten