SKANDERBORG SKAKKLUB klar til pokalfinalen

Mads Boe scorede 4 points af 4 mulige i pokalkvalifikationen.
Foto: Ruggero Percivaldi

Skanderborg Skakklub kvalificerede sig i overlegen stil til pokalfinalen i skak, da 6. hovedkreds holdt kvalifikation i Chess House i aftes. Foruden Skanderborg deltog Nordre med 2 hold, Aarhus/Skolerne med 2 hold samt SK 1968. Skanderborg stillede med et meget stærkt hold bestående af klubbens 3 landsholdsspillere Bjørn Møller Ochsner, Jonas Bjerre, Filip Boe samt Mads Andersen og Mads Boe. Holdet vandt alle 5 kampe uden tabspartier og med 18½ points ud af 20 mulige points. Mads Boe og Jonas Bjerre lavede fuldt hus med 4 points af 4 mulige, mens Mads Andersen, Bjørn Møller Ochsner og Filip Boe afgav hvert et ½ points og lavede 3½ points af 4 mulige.
Skanderborg Skakklub er dermed klar til pokalfinalen, der traditionen tro spilles Påskedag, der i år falder på søndag den 9. juni 2019.