Foredrag om skak-DM 2019 v. Jonas Bjerre

Det er næppe nogen hemmelighed, at vi i Skanderborg har et par af Danmarks største skaktalenter rendende rundt. Især den stadig kun 14-årige Jonas Bjerre har slået alle tænkelige og utænkelige ungdomsrekorder indenfor skakkens verden: Europamester for U14 i 2017, IM som 13-årig og søreme om ikke også den unge knægt i 2018 fejrede sin debut i landsholdklassen med en fortjent og smuk andenplads i et sjældent kampklart felt. Alt dette og meget mere var stærkt medvirkende til, at Jonas for en måned siden blev udråbt til årets idrætsnavn i Skanderborg Kommune (billedet).

Også i år er unge Jonas med i det stærke DM-felt, som i skrivende stund sidder i Svendborg og forsøger at tøjle de sprælske brikker på det ternede bræt. I går var det selveste Sune Berg, han fik skovlen under, så hg hvad er så mere aktuelt, end at Jonas efter afslutningen holder et spændende foredrag i Skanderborg Skakklub og netop DM 2019.

Arrangementet finder sted i klublokalerne

Sundhedscenteret, Sygehusvej 7, Skanderborg
Trsdag d. 23. april 2019, kl. 18.30-21 (ca.)

Og er åbent for alle interesserede. Sig det gerne videre til din nabo eller folk fra andre klubber.

Da DM-turneringens udfald af gode grunde ikke er kendt lige nu, ved vi ikke helt præcis, hvad Jonas vil sige, men med hele tre oplagte GM-kandidater i det skarpe felt er der lagt op til både beretninger og partigennemgang plus naturligvis masse af spørgsmål fra publikum.

Kort sagt: En helt igennem dugfrisk gennemgang serveret af Danmarks største skaktalent.

Tilmelding er ikke nødvendig, og der vil (naturligvis) være mulighed for at købe kaffe, vand, øl, brød og usund guffelade i løbet af aftenen.