Skaklubben til Aktiv Skanderborg City arrangement

Weekenden bød på en mulighed for, at Klubben kunne stille op til Aktiv Skanderborg City Arrangement i lørdags. Et hurtigt initiativ gjorde at vi fik sat både brætter, brikker og ure op på Walthers musikcafé og et af vores store skakbrikker uden på gaden som blikfang. Vi fik også skrevet og trykt foldere, som vi kunne dele ud til dem der var interesseret i magien på de 64 felter.

Klubmester Kai gennemgår de missede pointer i et just afsluttet parti

På trods af lidt sløjt vejr fra starten kom der alligevel en del forbi og fik et spil skak – Selv dommerne der skulle udkåre hvem der havde den bedste stand i arrangementet. Desværre udviste vores medlemmer særdeles dårlig dømmekraft og sendte begge dommer videre med 2 nederlag. Men derudover der var et bred udvalg af både unge og gamle som var nysgerrige nok til at forsøge sig på brættet.

Der kom også nogle kendte ansigter forbi

Det betyder noget at klubben gør sig synlig i bybilledet når muligheden er til stede. Det at spille skak kan sagtens kan foregår uden for klubbens normale rammer.

En stor tak til Torkild Salling og Claus Quist for særdeles kort reaktionstid for at få dette til at lykkes!

Det glæder vi  os til at gentage en anden gang!