Lidt fotos fra træning med Nikolai V. P.

Nikolai on stage

Som bekendt er klubben begyndt at lave en serie træningsseminarer med vores ligaspillere, seminarer der er åbne for ALLE klubbens medlemmer, og hvor alle har en mulighed for at blive lidt klogere.

Hårdt presset må alle vi dødelige nok erkende, at ligaspillerne er lidt bedre end os andre, så hvorfor ikke udnytte deres talenter, så vi alle kan blive lidt klogere – og måske endda lidt bedre?

Oveni har det været oppe og vende til et par generalforsamlinger: At vi gerne vil have lidt bedre sammenhæng i klubben. Bestyrelsen har naturligvis lyttet, og i indeværende sæson har fx Bjørn og Jonas begge været påbanen med udvalgte guldkorn. Og denne gang var det Nikolai V. Pedersens tur.

Der søges inspiration i Kasparovs “My Great Predecessors”. Fischer var aftenens gud.

Nikolai har haft en lang, glorværdig karriere som bl.a. tidligere juniordanmarksmester, deltager i junior-VM og kortvarigt en rating over 2500 og havde valgt at vise nogle instruktive partier fra især Bobby Fischer. Partier og mange fiduser blev hentet fra Kasparovs berømte serie om de gamle verdensmestre, og vi andre lyttede og blev klogere. Måske 🙂

Og lykkedes det ikke samme aften har formanden optaget hele seancen til senere gennemkig. Så er det slut med flere undskyldninger.

Næste træning er med Klaus Berg på torsdag d. 19. kl. 18.30. Se Kais indlæg her på siden. Kom glad, og bliv klogere.