Nytårshandicaplynturneringen 2020

Efter “Godt Nytår”, startede årets første klubaften med lidt diskussion om denne traditionsrige turnering! Turneringen er lige så gammel som klubben, nemlig fra 1923! Vi i bestyrelsen beklager, og vil fremover prøve at blive lidt skarpere på at gengive reglementet, som kun har ændret sig få gange siden start! Turneringen er efter sigende den eneste der har været med siden start, uden store ændringer.

Fra indledende runde, hvor spillere derefter fordeles i 2 vindergrupper og 2 tabergrupper

Hvis man søger på denne hjemmeside, øverst til højre, efter fx “Nytår”, kan man finde mange/flere sider derom, og ellers kan man prøve i vores klubblads kartotek. Turnering forklares fint i denne nyhed fra d. 2/1 2018, og selve “rating reglerne” findes i flere nyheder, bl.a. denne fra d. 31/12 2017.

Tilbage til aftenens skak. Sidste års vinder kom videre til vindergruppen som oversidder (uden kamp) men viste ikke tænder nok i år, eller også er I andre blot blevet stærkere 🙂 Resultaterne blev …

Resultater i de to vindergrupper
Resultater i de to tabergrupper

Dette gav følgende semifinaler og resultater:
Vinderne (her viste “gruppe 2” sig bedst):
Kai – Peer, 0-1
Torben – Brian, 0-1
Taberne (selvom navnet ikke er det mest sympatiske):
Vibeke – Leif, 0-1
Anders – Axel, 1-0

Kamp om vindernes 3. plads
Finalen 2020

Vinderne
Finalen: Brian – Peer, 1-0
Kampen om 3. pladsen: Kai – Torben, 0-1
Taberne
Finalen: Anders – Leif, 1-0
Kampen om 3. pladsen: Vibeke -Axel, 0-1

Stort tillykke til vinderen Brian og alle de andre præmietagere, håber vi alle ses til Bymesterskaber der begynder tirsdag d. 21/1 (der er holdskak i næste uge).

Nytårshandicaplynmester 2020

En god aften slutter af med en god gammel quiz: Find Holger … 😉