Verdensmester på slingrekurs

MC Invitational. Øverst fra venstre: Firouzja, Carlsen, Caruana, Ding
Og nederst: Nakamura, Giri, MVL, Nepo.
Verdens i særklasse stærkeste internetturnering – ever.

Det startede jo godt for Magnus Carlsen i den stærkeste internetturnering i skakhistorien, Mangus Carlsen Invitational. I 5. runde ventede så en af de (relativt set) lettere opgaver, Anish Giri, men det gik helt galt, og verdensmesteren måtte ned 2½-1½ og 0 mp. på kontoen. Det var Giris første og indtil videre eneste vundne match.

Runden efter var det også ved at gå galt, da Magnus startede kampen mod Nepo med at tabe første parti. Der blev udlignet, og Magnus endte med at vinde armageddonpartiet. Han fører dog stadig, men mindre overlegent.

Dagens matcher (start kl. 16) er Nakamura-Ding og Caruana-MVL, og i morgen spilles sidste kval-runde, hvor alle otte er i ilden samtidig. Så sidder I og keder jer pga. Onkel Corona, er der god underholdning på nettet.

Matcherne følges på Chess24, og ellers kan man få info på turneringens hjemmeside.