Klaus Berg-træning d. 25. juni

En af klubbens absolut største succeser i historisk tid har været Klaus Bergs tilbagekomst, dels som 100 %-scorer som topbræt på 2.-holdet og dels de lærerige træningssessions efter hver holdkamp.

Desværre slog Onkel Corona til et par dage efter sidste runde i holdturnneringen, så sidste træning blev udsat på ubestemt til – indtil Mor Mette igen tillod “større forsamlinger”. Og det skete så for få dage siden, så sæsonens sidste træning fandt sted torsdag d. 25. juni. Bedre sent end aldrig.

Som altid godt besøgt – vel 15-16 stykker, og vi blev vidne til først en gennemgang af et af Formand Torkilds fine holdpartier. Desværre ikke fint nok, for han tabte på tid efter godt og chancerigt spil. Men hvor gik det galt?

Det havde Klaus heldigvis mange ideer til, og alt sammen på god bergsk måde serveret med “generelle betragtninger” i stedet for lange, tunge varianter. Flere af forbedringerne involverede et hvidt fremstød b2-b4, så man næsten frygtede, at Don Berg næste gang adopterer Sokolskis åbning og gør den til sin egen.

Bargs åbning – måske.

Pause i gourmetens tegn, da klubbens bedste bager og største hyggetrold, Vibeke, havde medbragt hjemmebagte boller, smør og pølse/ost. Luksus til folket. Dertil øl serveret af dagens fødselsdagsbarn, nyligt valgte bestyrelsesmand Jesper Dalberg. Tillykke herfra.

Aftenens andet parti var en godte: Christian Frambølls fyrværkeri fra sidste runde i holdturneringen. Et superparti af vores unge i topstriden mod Silkeborg, proppet med godt positionsspil, et kvalitetsoffer og til slut et ustoppeligt kongeangreb. Hvis redaktionen plager tilstrækkeligt meget, kan det være, vi får det at se her på siden, for det er en solid kandidat til årets skanderborgparti.

Vores træningssessions starter naturligvis igen næste sæson, og det kan kun anbefales. Klaus bruger ikke lange, tunge teorivarianter, men generelle mønstre og især typiske bondetsrukturer. Alle bliver klogere.