Konsultationsskak 1. sept. kl. 18.30

Konsultationsskak fra en tidligere klubaften.
Colin forsøger at forklare sin geniale plan til resten af holdet.

Så er det atter blevet tid til at genoptage klubbens måske hyggeligste og mest sociale tradition: Konsultationsskak.

Som mange vil vide, er konsultationsskakken en både social og lærerig måde at spille skak på. Alle spillere deles op i to ca. lige stærke hold (efter rating), der sidder i hvert sit lokale. Der trækkes lod om farverne, og så spiller man ellers Hold A mod Hold B med fri og glad diskussion på hvert hold. Konsultationsskak er holdsport på højeste plan, og klubben vil godt love en øl/vand til hver deltager på vinderholdet.

Diskussionerne er utroligt givende, for spillere på alle niveauer kan byde ind med deres fine ideer og få dem vendt og gennemhullet af holdkammeraterne. Alle tænker højt, og det er utroligt lærerigt, især for breddespillere som dig og mig.

Vi prøver med 90 minutter pr. hold. Kampleder og notarius publicus bliver som altid Claus Qvist Jessen, og efter partiet gennemgår vi det sammen og analyserer efter bedste, improviserede evne.

Det hele sker på tirsdag d. 1. september, og kom helst allerede kl. 18.30, så holdene kan sættes, og vi kan gå i gang kl. 19.00. Kan du forudse, at du gerne vil med, men først kan være der ca. 19, så ring lige på 21 26 82 02, og tilmeld dig.

Lars Elias, Torben Gr., Holger H. og Kell
lytter andægtigt til Leif Møllers forklaringer.

Formand Torkild, Thomas H. og Christian Frambøll tænker dybe tanker.