Grand Prix, 1. rd.

Som altid blev tirsdagens “rapid” på LiChess et gevaldigt slagsmål med masser af drama og spænding, masser af flotte angreb, alt for mange brikker i slag og undeligt mange ærgrelser over dårlige træk. Thats rapid, my friend 🙂

Placeringerne 1-10

Da røgen var lettet og de to timer forbi, havde regerende bymester Kai S. Munk erobret toppladsen foran Violinvirtuosen og cims. Som tidligere skrevet får øverste skanderborgen (real-life-medlem) 12 grand-prix-points, den næste 10 og videre 8, 7, 6, 5….. ned til 1 for 10. pladsen.

Dagens sølvvinder, Violinvirtuosen, er ikke rigtigt medlem af Skanderborg, men cims er , men er de ikke det, så de 10 points havner hos ham. Fjerdepladsen Hydepark1968 (ex-formand Allan) får 8, mens femtepladsen Qvistibal (Claus Qvist) får 7 GP-points – og så fremdeles. Petercohu (Wheadon) får sidste point.

Placeringerne 11-14

Husk, at der i løbet af de fire martsturneringer er et Grand Prix med den fyrstelige sum af 250 kr til den samlede vinder plus 150 til den, der har spillet sammenlagt flest partier. GP’et føres naturligt nok af Kai, mens der er flere om at have spillet ni partier i dag.