Mads A. slået ud af Speed Chess

Toppen af det danske landshold + landstræneren. I dag var det de to midterste, der krydsede klinger; senere de to ungersvende på fløjene.

Øv! Semifinalen blev desværre endestationen for Mads Andersen i Speed Chess Denmark, da han her til aften måtte ned i en tæt match mod turneringens altmeister, Sune Berg. Den lange på 5+1 endte med en snæver sejr på 5-4 til Sune, men de hurtigere tider måtte vel favorisere den unge hjerne?

Næh, for i 3+1 trak Sune mere fra med 6-3 til en samlet føring på 11-7, og så skulle Mads vinde bullet 1+1 med mindst fire points. Det skete desværre ikke. 6½-4½ blev det vist, så Sune sejlede i land med to points forspring: 15½-13½. Ikke meget, men tilstrækkeligt.

Screenshot fra første parti 5+1.

Dagens kommentarer var ved to gange Ellen (Fredericia og Kakulidis) plus Stellan Brynell som overraskende god medkommentator – og Allan Stig, Nils Grandelius og flere andre topfolk i chatten. I kommentarsportet efter matchen var Sune glad for, at Mads i dag spillede svagere end mod Aagaard i sidste uge. Før matchen så han Mads som favorit (og det gjorde jeg også), men vi tog begge fejl.

Kig det hele igennem på Twitch. Dér finder man også de tidligere matcher.

Den anden semifinale er Bjerre-Thybo, og den burde finde sted næste tirsdag (1/6) kl. 19, men er blevet skubbet til søndag d. 6/6 kl. 19. Som sagt tidligere tror jeg stadig på Jonas som vinder – både i semien og samlet. Han er uhyggeligt stærk i de korte discipliner – efter sigende tæt på 2900 i bulletskak.

Følg med på Twitch.