Buttenschøns Mindepokal overrakt til Filip Boe

Den 14. september fik Filip Boe overrakt Buttenschøns Mindepokal. Pokalen blev indstiftet i 2013 til minde om Hans Buttenschøn som i mange år var en kæmpe drivkraft for klubben, og ikke mindst ungdommen.

Buttenschøns Mindepokal tildeles derfor ungdomsspillere som udmærker sig i Skanderborg Skakklub. Bestyrelsen i Skanderborg Skakklub vil hvert år indstille hvilken ungdomsspiller der evt. bør have pokalen overrakt, og vil sammen med pokalen overrække en donation på 1.000 kr. Pokalen er en vandrepokal og kan forblive hos den spiller der senest har fået den overrakt i 1 år, eller indtil en ny spiller skal have den overrakt.

Bestyrelsen i Skanderborg Skakklub havde for året 2020 valgt at Filip Boe skulle have pokalen med tilhørende donation.

Overrækkelse foregik den 14.09.21 i klubbens lokaler. Desværre var den fysiske pokal på “skovtur”, hvorfor Filip måtte nøjes med overrækkelse af en “virtuel” pokal, som det ses på det første billede.

Den fysiske pokal er sidenhen blevet overbragt til Filip.

Pokalen er præget med:

• 2013 MADS ANDERSEN