Herlig aften for 4. holdet i Vejlby-Risskov

Af forskellige årsager havde holdleder Axel Nielsen og ex-formand Anders Haarup afbud til aftenens kamp mod VRS 2.

Derfor var reserverne Allan Andersen og Bjarne Tornbjerg med. Fordi, jeg havde fuldt op med at spille, så jeg ikke meget af kampene men lidt. Og her er det sparsomme referat.

Efter ca. en time måtte Leif strække våben. Hvad der gik galt, så jeg ikke.

Efter så ca. 1½ time enedes Allan og modstanderen om remis efter lige spil.

Dernæst var det vor nye mand ,Anders Nørlev(der havde debut) som blev færdig. Han gjorde sin pligt og vandt.

Thomas Jose’ Brandt Hansen spillede 8. bræt. Også han vandt sit parti.

Undertegnede, som var konstitueret holdleder, spillede mod DSU’s kasserer. Efter en svag åbning, fik jeg mig lige så stille kæmpet tilbage. Sluttelig kunne jeg ved afbytninger vinde et tårn. Årsagen var at han ikke havde lavet et smutfelt til kongen på baglinjen.

Asger J. Andersen, klubbens ældste medlem, spillede solidt og enedes med modstanderen om remis.

Bjarne Tornbjergs parti endte remis, men det var ikke en fredelig remis. Der blev kæmpet bravt fra begge sider og evt. sejr kunne gå til begge sider. Efter afbytninger var der ikke mere i det.

Sidste mand var Torben Gregersen. Han spillede et spændende parti, hvor der skulle spilles nøjagtigt, for ikke at tabe. Torben havde dog tilspillet sig en ekstra bonde, men det var ikke det afgørende, for sluttelig var der mat trussel eller Dronningegevinst Altså et point. Slutresultatet var 5½-2½ i vor favør. Godt begyndt er halv fuldendt. Der kommer dog sværere kampe fremadrettet. BBR