Generalforsamling i Chess House

På trods af flere velbesøgte arrangementer er det op ad bakke i Chess House. Kommunens embedsfolk vil have penge tilbage for den tidligere formands og kasserers svindel. Udlejer vil flytte foreningens lokaler til et sted hvor Aarhus Skolerne (en af klubberne der bruger Chess Houses lokaler) ikke er intereseret i at deltage. Der mangler frivillige til at drive skak caféen.

Men der var en vis positiv ånd på mødet, måske kan en mulig arv hjælpe økonomien, måske kan man finde andre lokaler eller måske kan Aarhus Skolerne overtales. Der er fortsat basis for Chess House, specielt ift. ungdomsskakken og holdkampe i Aarhus. Samtidig er der potentielt grobund for noget skak for ældre, og Aarhus er en stor by hvor reelt meget få spiller skak så potentialet burde være der.

Det store spørgsmål er om man kan blive ved med at finde frivillige. Reelt har Chess House i større eller mindre grad manglet frivillige i alle de ca. 20 år jeg er kommet i foreningen.

Personligt håber jeg at foreningen fortsætter, stedet har gennem årene givet mig mange gode skak oplevelser og mange gode kammeratskaber. Det kræver dog at der findes nogle løsninger og nogle frivillige den næste måneds tid, for onsdag d. 8/6 indkaldes der til ekstraordinær generalforsamling hvor emnet højst sansynligt bliver “lukning af foreningen Chess House”. Er der nogle skakfolk derude der ønsker at hjælpe til, synes jeg at man skal kontakte formanden derom.