Børn i Skanderborg Skakklubs turneringer

Formål:  Det er bestyrelsens ønske at skabe bedre rammer for at børn kan spille med i vores turneringer. Vi ser med glæde at børn begynder at deltage i vores skakcafe, og det er så vores håb at de kunne tænke sig at spille med i vores turneringer. Dette ved vi dog kræver at de får mulighed for at spille med reduceret spilletid så de kan komme hjem i ordentlig tid. Derfor har bestyrelsen lavet et oplæg som tilgodeser dette, og som vi håber at klubbens medlemmer vil bakke op omkring. Nedenstående vil således blive skrevet i indbydelsen til de turneringer hvor vi vælger at anvende muligheden.

Børn i turneringen.

Hvis der er deltagere på 16 år eller derunder med i turneringen (børn), og de har et ratingtal på under 1600, kan de vælge at alle deres partier afvikles med en spilletid på 60 minutter til hver spiller til hele partiet. Partierne rates på normal vis.

Undtagelse: Hvis barnets modstander har et rating på 1800 eller mere skal der spilles efter normal betænkningstid hvis partiet skal rates. Hvis barnets modstander (som har 1800 eller mere i rating) accepterer at spille partiet på 60 minutter til hver, vil resultatet af partiet tælle i turneringen, men vil ikke blive rated.