Spændning til det sidste i Skakligaen

Søndagens runde bød på endnu en tur til 3Fs lokaler i Aarhus, hvor Nordre tog imod i Skakligaens 7. runde.

Afbud fra Rasmus Svane, Frederik Svane, Jonas Bjerre og Jakob Pajeken, der alle deltog i EM, gjorde kampen mod Nordre til en jævnbyrdig affære.
I stedet for havde Antonio Clerico, Tavs Bjerre og Jonas Larsen, der normalt er en fast del af 2. holdet, sæsondebuterede på bræt 6-8.

ELO sagde 4,54-3,46 og taktikken var at få så mange brætpoint som muligt.
Først færdig var Klaus Berg, der med hvid delte med Thomas Klitgaard Larsen.
Antonio Clerico havde forberedt sig godt mod Jens Abildlund. Desværre byttede Antonio om på et par træk og så endte det med et tab.
Filip Boe spillede godt mod Johnni Veng og vandt med de sorte brikker. Nicolai V. Pedersen havde noget spændende med hjemmefra mod ex-verdensmester Jørn Sloth og Nicolai styrede fint en gevinst i hus med de hvide brikker.
Desværre blev det til 3 tab på stribe til Nicolai Brondt, Tavs Bjerre og Jonas C.B. Larsen og sæsonens første nederlag var i hus.
Mads Andersen, der grundet uheld på skiferie, var på krykker sikrede Skanderborg den tredje gevinst. Desværre ikke nok og matchen endte med et nederlag på 3½-4½.

Dermed er der lagt op til en spændende afslutning i Skanderborg i den sidste weekend i marts, hvor 2 hold, Køge eller Skanderborg, skal afgøre, hvem der løber med titlen som Danmarksmestre.

Resultater
Nordre – Skanderborg Skakklub 4½-3½