Afsluttende runde for 4. holdet

Tirsdag aften var sidste runde for holdskak – 4. holdet. Skanderborg Skakklub var værter for denne runde, og vi havde besøg af Hørning, Viby 3, Randers, Aarhus Skolerne, VRS 3, Hadsten og Silkeborg.

Skanderborg stillede op med Jesper Pallesen på Bræt 1, Leif Møller Hansen på Bræt 2, Hans Skovhus på Bræt 3 og Hugo Schacht på Bræt 4, og vores modstander var Hadsten.

Formanden bød de 32 skakspillere velkommen, og så kunne begivenhederne tage fart.

Hugo var først færdig, og det endte desværre med et nederlag. Så vidt jeg kunne se, var Hugo bagud med en officer og et par bønder, og det blev udslagsgivende. 0-1. Dernæst blev jeg færdig. Jeg var bagud med en løber, men stod alligevel fornuftigt. Min modstander gav mig et hav af skakker med sin dronning, men med dronningen og en løber kunne han ikke gøre det færdigt, og tilbød remis. Det var jeg ikke sent til at takke ja tak til, og så var stillingen 1/2-1 1/2.

Så blev partiet Leif spillede afsluttet. Leif var bagud med en bonde og havde en løber mod modstanderens tårn, og det kunne ikke holde i længden. 1/2-2 1/2

Sidst færdig var Jesper, og jeg havde forladt arenaen før partiet var færdigspillet. På det tidspunkt så det jævnbyrdig ud, men det endte med nederlag til Jesper. 1/2-3 1/2.

Det betød Skanderborg sluttede på en 6. plads ud af 8 hold. Hørning vandt puljen, og Silkeborg sluttede sidst. Silkeborg fik dog 2-2 mod Hørning, som var flot.

Helt igennem et godt gennemført arrangement, som Skanderborg Skakklub fik afviklet til alles tilfredshed.