Haderslev I 6½; Skanderborg ll 1½

Morten Rasmussen: Missede desværre en gevinst og måtte nøjes med remis. Meget symptomatisk for hele kampen. Foto: CQJ.

Fra holdleder Colin har vi modtaget følgende under overskriften “A bad day at the office”:

Klubbens 2.-divisionshold har haft det svært i år. Lysten fra de fast spillere er til stede, men heldet er bare ikke med os. Det sket igen søndag, da midtvejs i kampen så det ganske fint ud, men i anden halvleg kollapsede det hele.

Tavs var hurtig færdig med de sorte brikker mod en gammel ven Carsten, en fredelig remis startede dagen.

Nicolai på bræt 1 havde en lille fordel, men ikke mere, og sort kunne hold remis.

Klubmester Jesper havde sort mod et ungt talent. Vores mand stod bedst, men unge Magnus snød Jesper og vandt partiet.

Rob med de hvide brikker havde en fin, men kompleks stilling. Det hele endte desværre med en selvmat i ét træk, og Rob måtte aflevere hele pointet..

Colin snød Allan Hye sidste år, så Allan vil gå efter hele pointet denne gang. Det lykkes også. Trods for mange afbytninger i starten havde Haderslevmanden styr på det og vandt stille og rolig slutspillet.

Morten vandt i bonde, da hans modstander ikke kendte åbningen. Hele pointet var tæt på, men sort spillede præcist og fik evig skak, Øv!

Claus stod også godt, men modstanderen Mikkel ofrede en springer for tre bønder, og det hele kogte ned til et slutspil med fire hvide bønder mod sorts springer plus én bonde. Springeren var bare for kortbenet til at dække begge fløje, og vor mand opgav.

Kai normalt har et hel eller halv point med hjemme. Efter mange timer i en total lige stilling så Kai spøgelser og ofrede sin springer for en bonde. Det tabte med det samme til endnu et øv og slutresultatet 6½-1½.

Det blev en lang tur nordpå, men dagen blev reddet af holdspisning på Tarantini. Godt der nu er juleferie, og 2024 banker på døren. Vi håber, vi har lidt mere held i det nye år.