Initiativpræmie til Skanderborg Skakklub + delegertmøde

Stort tillykke! Klubben modtog i går til delegertmøde initiativpræmien for det forgangne år, primært for vores jubilæumsaktivitetet i 2023. Jeg har efterspurgt begrundelsen, og når den modtages bringes den her på siden.

Delegertmødet bød ikke på det helt vilde …

Måske det mest skræmende kom i starten at mødet hvor man mindes de medlemmer der er gået bort, og i år blev over 50 navne nævnt! Men alligevel var det meget positivt at høre at medlemstaller var steget med hele 10%, fra ca. 4000 til ca. 4400.

Et af mødets større emner var struktur af divisionsturneringen. Responsen fra klubberne, ifm. forslag til ny divisions struktus, blev betegnet som skuffende. Der var indkommet meget få kommentarer, så forslaget blev tidligere godkendt af HB, hvilket også har været omtalt i skakbladet. På delegertmødet kom dog et alternativt forslag, der var dog ingen – ud over forslags stilleren – der stemte derfor. (Det virkede lide … ikke at indgå i forarbejdet eller kommenterer derpå, men stille et andet forslag efter at 1. og 2. division er færdigspillet.)

Erik G. Andresen fra Ullerslev Skakklub blev udnævnt til æresmedlem af Dansk Skak Union for sin livslange indsats for dansk skak. Lidt sjove at høre at de ved oplæsningen af hans mange meritter glemte medlemsskab af en bestemt klub i slut 1940’erne! 🙂 Jeg kender Erik lidt fra min tid i FU, hvor han sad i HB.

Der står en anelse mere op mødet på DSU’s hjemmeside.

Endnu engang tillykke til jer alle, jeg modtog – på vegende af klubben – initiativpræmien.