Initiativpræmie til Skanderborg Skakklub, indstillingen

Initiativpræmie – 6. hovedkreds. Skanderborg Skakklub.

Det er ikke hver dag, at en skakklub fylder 100 år. Det gjorde Skanderborg Skakklub i 2023 og fejrede dette ad flere omgange. Først med et arrangement i klubben for mere end 30 inviterede – heriblandt de lokale klubber.

Skanderborg Skakklub påtog sig afviklingen af indledende kampe i årets pokalturnering ligesom klubben stod for det store afsluttende pokalstævne i Morten Børup Hallen i Skanderborg. Endelig satte klubben fuld skrue på sommerens SMUK- SKAK med en GM-turnering, hvor lokale spillere havde mulighed for at score normer, heriblandt klubbens egen Filip Boe Olsen. Foruden GM-turneringen afviklede klubben også en koordineret turnering med stærkt forhøjerede præmier og mere end 100 deltagere.

Klubben fortjener præmien for de mange initiativer.